Senaste versionen av Millnet Tid & Projekt

7.0.67

Börjar distribueras 2018-10-10.

Höjdpunkter

Vi har återigen arbetat för att förbättrat prestandan. Denna gång för Mina uppgifter. Det har även tillkommit en ny standardrapport, Medarbetarrapporten, som visar bland annat arbetad tid (intern & extern), frånvaro och debiteringsgrad. Utöver detta har mycket arbete lagts på utvecklingen av projektplaneringen som blir tillgänglig i och med version 7.1.

Millnet Tid & Projekt

Nya och förändrade funktioner

Modul Titel Beskrivning Nyckel
Tid & Projekt Sortering i projekt- och resursöversikten Sorteringen justerad så att den sker i korrekt ordning utan att påverkas av gemener och versaler. TP-1015
Tid & Projekt Prislista visas i projektlistan Prislistan kan visas i projektlistan, men kräver en inställning. Vänligt kontakta supporten. TP-1023
Tid & Projekt Meddelande vid tillagd kundkontakt Översättning justerad vid bekräftelse av tillagd kundkontakt TP-1033
Tid & Projekt Ta bort planering på projekt Det är nu möjligt att enkelt byta från planering till ingen planering så länge ingen tid har rapporterats på projektet. TP-1053
Tid & Projekt Knappar Justering av utseende på knappar TP-1150
Tid & Projekt Ny rapport – Medarbetarrapport Ny rapport som visar medarbetares: externtid, interntid, frånvaro, totala närvaro, debiteringsgrad, avdelning samt resultatenhet. För hjälp att aktivera denna kontakta supporten. TP-1665
Tid & Projekt Prestandaförbättring Förbättrad prestanda under mina uppgifter för snabbare och effektivare laddning. TP-1671

Förbättringar 

Modul Titel Beskrivning Nyckel
App Scroll fungerar inte i Google Chrome Scroll förbättrad så att sidan inte laddas om när användaren scrollar i listor. TP-586
Tid & Projekt Projektplanering – Hover information Information tillagd för ”lägg till” när man håller muspekaren över symbolen. TP-1075
Tid & Projekt Flytta planering Förbättring av funktionen att flytta befintlig planering framåt i tiden. TP-1087
Tid & Projekt Förbättring av information i manuell fördelning Förbättring av rubriker,ordning, benämningar samt scroll för manuell fördelning i projektplaneringen för att förtydliga funktionen. TP-1715
Tid & Projekt Projektplanering – synlighet av ikoner Justering för ökad synlighet av ikon för att ta bort TP-1723
Tid & Projekt Projekt- och resursöversikten – redigera tider Förbättring för att kunna justera tider för beläggning även i innevarande månad. TP-1734
Tid & Projekt Projektplanering (faser och uppgifter) – Kost/per timme Förbättring så att det går att fylla i 0kr som kostnad för att kunna undvika eller hämta kostnad igen från användarkortet om sådan kostnad finns att hämta. TP-1759
Tid & Projekt Rapportfilter – inaktiva användare Förbättring så att endast aktiva användare visas i droplistor för utförare. TP-1766
Tid & Projekt Sortering i projektlistan Förbättrad hantering av sorteringen i projektlistan TP-1828
Tid & Projekt Artiklar på abonnemang Justering så att alla artiklar listas när en ny abonnemangsrad läggs till TP-1880
Tid & Projekt Projektplanering – Planerad intäkt Justering så att planerad intäkt i både fas- och uppgiftplanering kan hämtas från prislistan, men även gå att ändra manuellt. TP-1881
Tid & Projekt Fasplanering – lägga till resurser Möjlighet att lägga till flera resurser efter varandra. TP-1882

Se tidigare versioner

Nyhetsbrev

Vill du veta mer eller vara först att få information om nyheter i ditt system? Anmäl dig till något av våra nyhetsbrev!

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar kring något är du alltid välkommen att höra av dig!