Språkstöd
Möjlighet att justera språk för systemet på anställdnivå. Stöd för svenska och engelska.
Ett webbaserat system som tillåter dig att hantera dina projekt och projektplanering där du befinner dig. Med tidregistrering och färdiga integrationer mot en mängd lön- och ekonomisystem erbjuder vi även en helhet. En lösning som alltid utvecklas och kan anpassas när behoven förändras. Det ger ditt företag en ökad valfrihet, större affärsnytta och låg ägandekostnad.
Med projektplaneringen kan du som projektledare planera dina projekt och tilldela projektmedlemmarna arbetsuppgifter utifrån tillgänglighet. Du ser enkelt beläggningen för de olika resurserna och kan även följa upp projekten i detalj eller på en övergripande nivå vad det gäller tid, intäkt och kostnad. För att underlätta projektplaneringen av nya projekt som liknar befintliga i fråga om arbetsuppgifter, faser och aktiviteter, kan du även skapa projektmallar och kopiera in uppgifterna.
Med projekt- och resursöversikten kan du lätt få en överblick över alla dina eller företagets projekt. Där kan du enkelt välja att sortera på timmar eller procent, gruppera på olika sätt och dessutom visa utfall. Vyn möjliggör även justeringar av befintlig projektplanering utan att behöva leta upp det tillhörande projektet. Systemet erbjuder utöver detta även ett stort antal rapporter för att hjälpa dig hålla koll på både projekt, fakturering och tidrapportering.
Systemet fungerar lika bra för dig som enbart vill skapa och hantera projekt. Utan systemets projektplanering påslagen kan du fortfarande samla all information, aktiviteter, prislista och medlemmar i dina projekt. Skillnaden är att projektmedlemmarna kan rapportera på samtliga aktiviteter som anges, samt att du inte i detalj kan styra vad som ska görs när. Däremot har du fortfarande alla dina projekt tydligt samlade på en plats och får allt du behöver för både tidrapportering och fakturering om så önskas.
Självklart hanterar systemet även tidregistrering både på datorn och i mobilen. Allt från ren tidredovisning till utlägg, traktamente och körjournal. Dessutom helt anpassat efter era behov.
Vill du även kunna följa upp all tänkbar information i systemet från överskådlig nivå till minsta detalj? Då kan du alltid komplettera ditt system med Millnet Analys. Systemet är baserat på det marknadsledande analysverktyget Qlik Sense och ger dig ett modernt webbaserat beslutstödssystem för avancerad verksamhetsuppföljning.
Lön och fakturering ska vara enkelt. Därför har vi kopplingar mot flertalet lön- och ekonomisystem, såsom Visma, Fortnox och Hogia. Det tillåter dig att exporterar lönedata och godkända fakturor från Millnet till dina externa lön-/ affärssystem. Du behöver dessutom enbart lägga upp kunder, projekt och en gång. Vilket innebär att ledtiden för dessa moment minimeras.
Vi hjälper alltid till att sätta upp systemet så det bara är för er att börja arbeta. I detta ingår allt från setup, import av data och utbildning så att ni kommer igång snabbt och får ut det mesta av ert system. Ni får även fri tillgång till instruktionsfilmer och lathundar.
Vi arbetar alltid med att göra det så snabb och enkelt som möjligt för dig! Därför uppdaterar vi systemet kontinuerligt med smarta lösningar. Vi gör självklart även utrymme för våra kunders önskemål, så att ni har möjlighet att anpassa systemet ytterligare efter era behov.
Som en del av uppstarten hjälper våra verksamhetskonsulter er med utbildning så som det passar er, antingen på plats eller via webben. Utbildningen anpassar vi, så att ni oavsett uppsättning och behov, får lära er allt ni behöver för att få ut maximalt av ert system.
Uppstår det frågor kan du alltid vända dig till supporten. De hjälper er igång och löser alla eventuella frågor och problem du har framöver. Du kan nå vår support via mail, telefon eller den smidiga chattfunktionen på vår hemsida!