Närvaro
Välj att göra avvikelserapportering m.m. via webb, app eller stämpelklocka
Millnet Närvaro är ett helt webbaserat system som hjälper dig och din personal att registrera och hantera tid. Vi erbjuder enkelhet i form av avvikelserapportering för användaren i kombination med avancerade möjligheter att skapa arbetsschema och avtalsregler, med stöd för tid över dygnet. Utöver den digital stämpelklockan är systemet även anpassad både för dator och smartphone.
Ett webbaserat system minimeras din verksamhets kostnader för drift och förvaltning. Du slipper onödigt strul med installation av en lokal klient hos varje användare och det blir heller inte något tidsödande arbete med att uppdatera när det kommer en ny version.
Närvaro- och avvikelserapportering sker via en digital stämpelklocka som hanterar personlig kod eller RFID-tagg, en mobil stämpelklocka där användarens smartphone används för stämpling, och/eller via webbappen. Oavsett val så håller Millnet Närvaro reda på de anställdas närvaro, frånvaro, flextid och övertid i realtid. Det ger dig aktuell information om de anställdas tider och underlättar det administrativa arbetet med löner genom att skapa underlag inför lönebearbetningen. Systemet hanterar även registrering av körsträcka, traktamenten samt eventuella utlägg, på datorn och direkt i mobilen.
I Millnet Närvaro kan du skapa arbetsscheman utifrån olika avtalsregler vad gäller arbetstid, övertid, OB-tillägg och raster. Systemet hanterar självklart även att anställda har olika scheman, samt att schemat sträcker sig över dygnet. Du kan dessutom skapa smidiga schema-mallar för både enkla veckor och skiftscheman, som du sedan kan återanvända och rulla ut på dina anställda.
I systemets planeringsvy ser du sedan grafiskt hur dina anställda är planerade att jobba. Denna vy kan även filtreras på flera sätt. Bland annat kan du visa vilka av dina pass som är obemannade eller bemannade, för att enkelt se till så alla dina pass har personal. Du kan även få en snabb överblick över vilka som är eller inte är attesterade.
Våra system har färdiga integrationer mot flertalet externa lönesystem på marknaden. Det gör det möjligt att överföra önskad information till ditt lönesystem med ett klick. Följ knappen nedan för att se vårt breda utbud av befintliga integrationer. Du är även välkommen att kontakta oss om du vill veta mer eller har önskemål om något vi ännu inte har!
Vi hjälper alltid till att sätta upp systemet så att det bara är för er att börja med er schemaläggning och avvikelserapportering. I detta ingår allt från setup och import av data till utbildning, så att ni kommer igång snabbt och får ut det mesta av ert system. Ni får även fri tillgång till instruktionsfilmer och lathundar.
Vi arbetar alltid med att göra systemet så användbart och enkelt som möjligt för dig! Därför uppdateras systemet kontinuerligt med smarta lösningar. Vi gör självklart även utrymme för våra kunders önskemål, så att ni har möjlighet att anpassa systemet ytterligare efter era behov.
Som en del av uppstarten hjälper våra verksamhetskonsulter er med utbildning så som det passar er. Du väljer om det sker på plats hos oss i Linköping, hos er eller via webben. Utbildningen anpassar vi så att ni oavsett uppsättning och behov får lära er allt ni behöver för att få ut maximalt av ert system.
Uppstår det frågor kan du alltid vända dig till supporten. De hjälper er igång och löser alla eventuella frågor och problem du har framöver. Du kan självklart nå vår support via mail, telefon eller den smidiga chattfunktionen på vår hemsida!