Bransch | Redovisning

Milients byrålösningar

– för modern redovisning.

Ta byrån till en ny nivå

Det blir allt viktigare för redovisningsbyråer att digitalisera sitt arbete för att kunna konkurrera på dagens marknad. Men hur görs detta på bästa sätt? Med Milient kan ni hjälpa era kunder att digitalisera och förenkla sin tidrapportering, utlägg m.m. med färdiga kopplingar mot flertalet lönesystemen på den svenska marknaden. Genom sin enkelhet bidrar Milients lösningar också snabbt till att öka er lönsamhet.

Milient_flow_green_750

För era kunder

Enkel avvikelserapportering med mervärde. Snabbare än e-post och smidigare än Excel. Ni får:

  • Enkel avvikelserapportering alternativt rapportering av arbetstid
  • Möjlighet till ”stämpelklocka” via en tidterminal
  • Möjlighet att även rapportera traktamente, körjournal & utlägg
  • Fota kvitton
  • Branschanpassade system
  • Stöd för kollektivavtal på svenska arbetsmarknaden
  • Easy onboarding - Enkelt att sätta upp och komma igång
  • En helt webbaserad lösning
  • Schemaläggning eller planering av projekt
  • Möjlighet att skapa underlag för lön och fakturering
deviation_registration_milient
lonecentral_byra_redovisning

För byrån

Skalbar digitalisering som ökar lönsamheten och stärker kundbanden.

  • Kostnadseffektiva och skalbara lösningar som ökar byråns lönsamhet utan tunga investeringar
  • Knyter kunderna närmare
  • Möjlighet att anpassa systemet med er egen grafiska profil
  • Minskar övriga systemberoenden
  • Automatisk överföring av data till flertalet svenska lönesystem
  • Stöd för kollektivavtal på den svenska arbetsmarknaden
  • Enkelt att sätta upp och komma igång
  • Helt webbaserat

4 viktiga delar för våra byråpartners

1. System för dina kunder

Vi erbjuder enkelhet för användaren i kombination med avancerade möjligheter att skapa arbetsschema och avtalsregler, med stöd för tid över dygnet. Avvikelser kan registreras manuellt på dator och i smartphone, men det finns även möjlighet att stämpla tid både i mobilen och via stationär tidterminal.

Systemet hanterar även registrering av körsträcka, traktamenten samt eventuella utlägg och tillägg.

resorce_planning
task-management

2. System för byrån

Planera er tid, sköt era registreringar och följ upp resultaten. Med Milients lösning för byrån kan ni minska det administrativa arbetet genom att samla det ni behöver på en plats. 

 

3. Stöd för kollektivavtal

Spara tid och var säker på att det blir rätt. Med Milient kan kan du låta systemet sköta beräkningarna. Du slipper tolka krångliga kollektivavtal varje månad och de som registrerar tid ser direkt vilken ersättning de ska få.

 

documentation
accounting

4. Lönecentralen

Som Millnet byråpartner får du även vår smidiga Lönecentral. Här får du en snabb överblick över dina kunder. Se hos vilka som månadens lönekörning är klar eller inte och om deras tider är attesterade, så att de är redo att hanteras. Vyn fungerar lika bra på dator, surfplatta och i mobilen, så att du kan hålla dig uppdaterad även på språng. Ni kan även enkelt starta upp nya kunder själv, direkt från Lönecentralen.

Vill du veta mer om hur Milient kan anpassas till din redovisningsbyrå?
Milient_Illustration 4_Rgb_Light blue_1200x1200

Redovisningsbyråer älskar dessa funktioner i Milient:

  • Systemlösningar för både byrån och kunderna
  • Avvikelsehantering
  • Hantering av kollektivavtal
  • Lönecentralen
  • Easy onboarding av nya kunder
  • Projekt- och resursplanering
  • Rapporter och analyser
  • Färdiga integrationer mot ekonomi- och lönesystem
  • Integration till Accountec
hanna_bcp

Millnet Närvaro är väldigt användarvänligt och det är enkelt att både stämpla tid och bara registrera frånvaro

Hanna Willems
Löneansvarig | BCP

Anpassat för dina behov

Våra system kommer med färdiga integrationer mot flertalet svenska lönesystem, flera ekonomisystem m.m. Detta gör lösningarna enkla att sätta upp och ger dig även friheten att enkelt byta om behoven förändras.

deviation_registration_milient
logo-accountec-rgb

Integration mot Accountec

Du kan självklart köra våra system fristående, men du har även möjligheten att koppla dem via Accountec. Med denna lösning får du, utöver våra system, ta del av Accountecs smarta byråportal och dess ärendehantering som är fullt integrerat mot deras tillhörande dokumentinsamling och dokumenthantering, Kivra m.m.